Про вчителя




Для того, щоб працювати в школі потрібна висока культура педагогічної праці. Вона виявляється насамперед  в умінні науково грамотно керувати процесом розвитку особистості учня. Система роботи вчителя історії правознавства потребує глибокого розуміння тих процесів, що відбуваються в Україні.
 Нині в нашій державі формується громадянське суспільство, державна правова система. Відбувається подальша демократизація суспільних відносин. Це зумовлює необхідність отримання учнями знань про сучасну державу і право, усвідомлювати роль людини в системі суспільних відносин, здатність здійснювати самостійний вибір і приймати відповідальні рішення, уміння юридично грамотно орієнтуватися у конкретних життєвих ситуаціях та діяти згідно з правовими нормами. Виховувати в учнів повагу до державної символіки, традицій та звичаїв українського народу, переконання в необхідності суворого дотримання закону, негативне ставлення до протиправних вчинків.
Саме тому, вважаю, що вчитель має сформувати свою власну педагогічну систему, що допомагає учням оволодіти знаннями з предмета, застосовувати їх. Володіти різними формами, засобами та методиками викладання історії та правознавства для активізації пізнавальної діяльності учнів та їх інтересу до навчання.
За час роботи у Горобіївській ЗОШ І-ІІ ст. намагаюся  забезпечити високий рівень викладання історичних та правових дисциплін відповідно до навчальних програм та з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти.
У своїй педагогічній діяльності постійно вдосконалюю власний методичний рівень, багато працюю над формуванням в учнів історичної культури, цілісного історичного образу нашої країни як суверенної держави, ставленням до нашої планети як до спільного дому. Розвиваючи творче мислення учнів, їх здатність до критичного мислення та вміння робити власні висновки  на основі отриманих знань, формувати в учнів наукові погляди на суспільство та місце людини в сучасному суспільстві.
В роботі дотримуюся принципів доступності, послідовності, науковості, свідомості та активності, зв’язку  навчання з життям. Активно впроваджую інноваційні технології, намагаюся використовувати досягнення педагогічних, психологічних наук, передового педагогічного досвіду.
На уроках використовую такі інноваційні технології навчання як метод «Прес», робота в парах і малих групах, «Діалог Сократа», «Попкорн», «Павутинка», історичний диктант, повідомлення учнів та інше.
  Постійно працюю над розробкою та створенням дидактичного та роздаткового матеріалу. Звичайно, в своїй роботі використовую ІКТ.  Адже розвиток засобів інформатизації (комп’ютерів, комп’ютерних комунікацій, різних електронних пристроїв), а також поява нових технологій обробки, передачі, одержання та зберігання інформації, відкриває нові можливості для застосування комп’ютерів у навчальному процесі. У процесі компютерного навчання з історії та правознавства  кожен учень зможе відчути смак наукового відкриття. Учні можуть самостійно підготуватися за допомогою компютерних засобів навчання до уроку з нової теми.
Тому і методична проблема звучить відповідно - «Шляхи підвищення ефективності сучасного уроку та розвиток творчих здібностей учнів шляхом впровадження ІКТ».
 Завдяки застосуванню на уроках новітніх технологій мої учні мають глибокі і міцні знання  та є срібними і бронзовими призерами районних олімпіад.
Також беру участь у роботі шкільного методичного об'єднання вчителів гуманітарного циклу, районному методичному об'єднанні вчителів історії та правознавства. Набуваю і передаю свій педагогічний досвід через проведення відкритих уроків, виступів на семінарах, конференціях та участю у педагогічних конкурсах.

І, як висновок, хочу зазначити, що які б технології не використовував у своїй діяльності вчитель, якими б методиками не захоплювався, які б інновації не впроваджував, він має пам’ятати, що найбільш ефективним засобом навчання, виховання та впливу є особистість педагога, його мудре слово.

Немає коментарів:

Дописати коментар